Hifu

HIFU (High Intensity Focused Ultrasound) – metoda skupienia wiązki ultradźwiękowej – zdefiniowana została w 1942 roku, natomiast testy kliniczne w leczeniu łagodnych i złośliwych nowotworów rozpoczęto w 1990 roku.
W dermatologii zogniskowane ultradźwięki o dużym natężeniu wykorzystywane są dopiero od kilku lat. Istotą tej nowej metody jest precyzyjne skupienie fali ultradźwiękowej o wysokiej energii na małym, punktowym obszarze. Fragment pola zabiegowego jest poddawany ablacji. W tkankach na tym mikro obszarze powstają dwa zjawiska fizyczne:

• efekt termiczny – na skutek absorpcji przez komórki fal ultradźwiękowych kumulowane jest ciepło powodujące koagulację tkanek;
  • efekt mechaniczny – wytwarzanie pęcherzyków gazu wewnątrz komórek i narastanie ciśnienia w ich wnętrzu prowadzi do niszczenia struktur tkankowych.

Technologia HiFU jest metodą przekazania energii cieplnej w głębokie warstwy skóry z wykorzystaniem efektu skupienia wiązki ultradźwiękowej. Dzięki temu procesowi energia kumulowana jest w ściśle określonym punkcie z pominięciem warstw położonych powyżej. Takie właściwości umożliwiają pobudzenie komórek skóry do odbudowy i syntezy nowego kolagenu bez ryzyka uszkodzenia powierzchownych warstw naskórka.

Efektem zabiegu jest napięcie wygładzenie podciągnięcie skóry, W przypadku Ustawienia penetracji na głębsze partie ciała można uzyskać dodatkowo efekty rozkładu tkanki tłuszczowej. Po zabiegu nie ma żadnego okresu rekonwalescencji i od razu można wrócić do normalnego funkcjonowania. Jedyne przeciw wskazanie stanowi stosowanie leków przeciwzapalnych po zabiegu przez okres 4 tygodni. W związku z kumulacją ciepła może być odczuwany niewielki ból szczególnie w miejscach z niewielką ilości tkanki tłuszczowej, doustne leki przeciwbólowe wystarczają do jego uśmierzenia.

W zależności od obszaru poddanego zabiegowi efekty pojawiają się po około 4 tygodniach i nasilają się przez kolejne 2 miesiące. W przypadku ciała zalecane jest wykonanie co najmniej 2 zabiegów w celu zyskania zadowalającego efektu. Efekt zabiegu utrzymuje się przez około 2 lata a przemijanie efektu jest związane z naturalnymi procesami zachodzącymi w skórze.

Obszarami w których wykonujemy zabiegi są okolica twarzy, dekolt, ramiona, brzuch, boczki, uda, okolica kolan.

W trakcie zabiegu nie dochodzi do uszkodzenia powierzchni skóry, dzięki selektywnemu działaniu na wybranych warstwach głębszych.

Po 24 godzinach od wykonania zabiegu u pacjentów nie stwierdzono:

• zwiększonej keratynizacji naskórka,
  • żadnych reakcji infekcyjnych,
  • nekrozy komórek skóry właściwej ani tkanki podskórnej.

Wskazania

Zabieg zalecany jest w celu odmłodzenia i poprawy wyglądu zarówno skóry, jak i owalu twarzy, gdy widoczne są objawy starzenia, tj. zmarszczki płytkie i głębokie, bruzdy, nawisy, szczególnie tzw. chomiki w obrębie żuchwy.

Do przeciwwskazań bezwzględnych należą:

• choroby serca (rozrusznik),
  • nowotwory złośliwe,
  • przebyte udary mózgu,
  • skłonność do powstawania keloidów,
  • stany gorączkowe,
  • ciąża, połóg,
  • dermatozy,
  • depozyty kwasu hialuronowego na powierzchni zabiegowej.

Przeciwwskazaniami względnymi są:

• złe samopoczucie,
  • alergie,
  • menstruacja,
  • wcześniejsze zabiegi powodujące intensywne złuszczanie, peelingi,
  • zmiany trądzikowe (łącznie z trądzikiem różowatym),
  • skóra opalona

Co wyróżnia nas od innych Gabinetów.

W naszej praktyce posiadamy sprzęt DualHi firmy GTG DualHi jest urządzeniem posiadającym certyfikacją medyczną dająca gwarancję bezpieczeństwa, Dzięki zastosowaniu podwójnej linia zabiegowej czas wykonywania zabiegu skraca się podwójnie. Oznacza to 2 razy krótszy okres narażenia na bolesność. Posiadając zmienną częstotliwość dla różnych głębokości penetracji, zapewnia idealną precyzję zabiegu i powtarzalność osiąganych efektów.

Prezentacja

Zapraszamy do kontaktu